mask

AdBlue Off - wyłączenie AdBlue

Ceny serwisowania układu oczyszczania spalin w ciężarówkach, maszynach rolniczych i budowlanych są bardzo wysokie. Nie zawsze jednak konieczne jest wykonywanie kosztownych napraw. W razie awarii któregokolwiek z podzespołów układu SCR zazwyczaj wystarczy wyłącznie systemu AdBlue.

Nasza firma oferuje Państwu rozwiązanie problemów z systemami AdBlue (SCR) w pojazdach ciężarowych serii EURO 4,5, jak i najnowszych EURO 6 bez użycia emulatorów. Wykonujemy usługę AdBlue Off m.in. w samochodach ciężarowych i ciągnikach siodłowych, takich jak np.

  • SCANIA euro 5 i 6
  • DAF XF i CF euro 5 i 6, również system GRUNDFOS (DAF LF)
  • MAN euro 5 i 6
  • VOLVO euro 5
  • RENAULT euro 5
  • IVECO euro 5 i 6
  • MERCEDES MP3, MP4 Bluetec Euro 5 i 6. (Nowość)
  • Volvo FH 4 Euro 5, 6 (Nowość)

Cenę usługi AdBlue Off ustalamy indywidualnie, w zależności od rodzaju samochodu. Warto wiedzieć, że koszt wyłączenia układu SCR jest o wiele niższy, niż jego naprawa.

Kiedy warto zdecydować się na AdBlue Off?

Dzisiejsze ciężarówki z normą spalin euro 5 i euro 6 stwarzają wiele problemów z układem oczyszczania spalin. Powodem występowania może być wiek pojazdu i zużycie elementów mechanicznych jak pompa, wtryskiwacz, zawór dozujący oraz długa eksploatacja elementów elektronicznych jak czujniki NOX, czujniki ciśnień, czujniki Lambda, przepływomierze, grzałki, czujniki temperatur itd. Wiele problemów stwarza również sama instalacja elektryczna (zaśniedziałe złącza elektryczne, utleniające się piny w kostkach, przetarcia kabli połączeniowych), dlatego oferujemy programowe usuwanie układu AdBlue (czyli wyłączenie AdBlue).

Nasza usługa AdBlue Off skierowana jest do wszystkich posiadaczy samochodów ciężarowych, którym zależy na wyeliminowaniu usterek i błędów AdBlue SCR. Szczególnie warto zdecydować się na AdBlue Off gdy:

• dojdzie do awarii któregokolwiek z podzespołów układu SCR,
• dojdzie do ograniczenia mocy oraz prędkości w przypadku błędu lub usterki AdBlue SCR,
• często następuje krystalizacja wskutek zamarzania płynu lub podczas jego rozmarzania,
• chcesz zmniejszyć koszt przejechania kilometra,
• chcesz pozbyć się przeszkadzających w jeździe komunikatów o wystąpieniu błędu SCR.

Profesjonalne wykonanie AdBlue Off powoduje wyłączenie wszystkich elementów układu SCR – pompy, czujników temperatury i ciśnienia, a także czujników kontrolujących poziom azotu i zbiorników AdBlue. Wyłączenie AdBlue to metoda odwracalna, całkowicie bezpieczna dla silnika, która nie powoduje żadnych zakłóceń w jego poprawnym funkcjonowaniu. W razie konieczności istnieje możliwość przywrócenia fabrycznych parametrów układu.

Jak zmniejszyć zużycie AdBlue?

Rosnący wzrost cen płynu AdBlue sprawia, że zasadne jest szukanie rozwiązań, które mają na celu zmniejszenie zużycia AdBlue. Szukanie oszczędności warto rozpocząć od przeprogramowania sterownika pojazdu i uśpienia układu SCR. Właściwe ustawienie parametru poboru AdBlue pozwala zmniejszyć jego zużycie nawet o 90% / 100 km, przy zachowaniu poprawnej pracy całego układu i silnika.

Programowe zmniejszenie zużycia AdBlue w pojeździe ciężarowym najlepiej zlecić naszemu renomowanemu serwisowi DAF, czyli firmie z wieloletnim doświadczeniem w branży. Gwarantujemy, że po wykonanej przez nas modyfikacji, auto nie przejdzie w tryb awaryjny spowodowany usterkami, a po podpięciu do komputera diagnostycznego odczyt będzie wskazywał 100% sprawności systemu. Poprawnie wykonana modyfikacja zapewnia zmniejszenie zużycia AdBlue oraz paliwa co sprawia, że koszt przejechania jednego kilometra jest niższy.

Jakie są zalety programowego wyłączenia AdBlue?

Aktywny system AdBlue może być przyczyną wielu problemów. Jazda po drogach publicznych z niesprawnym układem oczyszczania spalin (na desce rozdzielczej podświetla się błąd informujący o awarii układu oczyszczania spalin) wiąże się z dużymi problemami podczas kontroli (ITD, POLICJA, BAG-Niemcy) ponieważ pojazd jest niesprawny. Dzięki usłudze AdBlue Off niepożądane komunikaty o błędach przestają się wyświetlać, co nie rozprasza kierowcy podczas jazdy. Nie daje to także służbom podstaw do stwierdzenia, że pojazd jest niesprawny, a w konsekwencji do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Czy wyłączenie AdBlue może zostać stwierdzone podczas kontroli drogowej?

Aby system oczyszczania spalin zaczął działać prawidłowo, musi być spełnionych kilka warunków:

• silnik musi być rozgrzany i temperatura katalizatora SCR musi uzyskać temperaturę powyżej 200 stopni
• silnik musi być poddany obciążeniu, gdyż na wolnych obrotach spaliny i tak spełniają określoną normę emisji i podawanie mocznika AdBlue nie zostanie uruchomione.

Na drodze, parkingu czy stacji diagnostycznej nie ma zatem możliwości sprawdzenia poprawności działania układu AdBlue. Taka diagnoza może być wykonana tylko na hamowni.

Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej o oferowanej przez nas usłudze AdBlue Off, prosimy o kontakt. Chętnie odpowiemy na pytania. Dojeżdżamy do Klienta w każde miejsce w Polsce. Zapraszamy do współpracy!